Kako da zasladiš svoj trening?

Hajde da se na Svetski dan pčela podsetimo zašto je med superhrana za naš organizam, koje benefite donosi našem treningu i kako sa njim možemo da se zasladimo pre, posle i tokom treninga.

 

Superhrana za brz oporavak mišića

Možda ste čuli da je med moćno sredstvo za gubljenje kilograma, savršen lek za očuvanje imuniteta, a da li ste znali da ova superhrana poboljšava i vaš režim vežbanja? Med će postati vaš najbolji saveznik u treningu i zbog toga ćete gledati na pčele drugačijim očima.

Prava ishrana pre i posle treninga je od suštinskog značaja za održavanje efikasnosti bilo kog tipa vežbi. Zbog svoje punoće antioksidanasa, med će pre svega vašem telu pomoći da se brže oporavi od manjeg stresa i povreda izazvanih treningom, jer će obezbediti telu neophodnu energiju za oporavak.

 

Hrana za tvoje mišiće

Dok vežbamo, naši mišići se istežu i naprežu do svojih granica. Sasvim je prirodno da im posle damo neko vreme da se oporave. Ovde stupaju na scenu benefiti meda.

On omogućava vašim mišićima da apsorbuju glukozu i dovodite ih u balans za ponovnu mogućnost izgradnje glikogena. Kada krv nema dovoljno glukoze, vaše telo se ne može prirodno oporaviti što dovodi do slabosti i bolova u mišićima. Konzumiranje meda nakon treninga može pomoći da se spreči isto.

Jedan trik koji možete da koristite je da popijete med pre treninga. Pomešan u tečnosti, polako oslobađa glukozu u krvotok što će omogućiti da vaši mišići dobiju glikogen iz krvi dok vežbate. Ovim načinom unosa meda, mišići ne moraju da koriste svoje rezerve glikogena. Rezultat su bolje performasne dok vežbate, manji umor i povećana izdržljivost.

 

Med je veoma potentan i nije potrebno konzumirati ga previše. Dovoljna je i jedna kašika dnevno kako bi zadovoljili svoje „slatke“ potrebe. U nastavku pogledajte nekoliko ukusnih recepata koje uključuju med.

 

Ukusni namaz

Ako se od vas zahteva da pojedete doručak pun ugljenih hidrata pre vežbanja, sledeći put sebi napravite tost sa medom. Namažite med na tost uz dodatak orašastih plodova ili semenki po ukusu kako bi obrok bio zanimljiviji. Uz ovu mešavino preporučujemo da dodate banane, jagode ili avokado.

 

Home-made sportski napitak

Napunite svoju bocu vodom, dodajte kašiku sirovog meda i prstohvat roze soli (Himalajska so). Ova mešavina pruža sve što je vašem telu potrebno da ostane energično tokom vežbanja. Voda će da hidrira telo, so sprečava grčeve u mišićima, a med nudi sve prednosti o kojima smo gore pisali! 

 

Domaći power bar

Većina ljudi se oseća prilično gladno nakon treninga što može dovesti do prejedanja. Kako biste izbegli ovaj neprijatan momenat, a utolili osećaj gladi, možete sebi da napravite hranljive pločice sa medom, indijskim orahom, bademima i semenkama bundeve.

Grubo iseckajte orahe i semenke, pomešajte ih sa medom u pravougaonim kalupima, potom stavite u frižider dok se mešavina ne stvrdne. One će vas posle treninga zasititi i nećete se više neprijatno prejedati.

 

Disclaimer: Slika je samo reprezentativna, nažalost, nemamo FitPass med u ponudi.

Leave a Reply

Your email address will not be published.