Boks – sport koji razvija vašu mentalnu snagu

Šta volite najviše da trenirate? U kom periodu? I što je najvažnije – da li vas ti određeni treninzi ispunjavaju? Ukoliko se na neka od ovih pitanja dvoumite, znači da vam je neophodna promena. Ili se ta promena odnosi na novu sportsku disciplinu ili na intenzitet treninga. Ako smatrate da neki sportovi na prvi pogled deluju nepristupačno i možda agresivno, uradite suprotnu stvar – počnite da ih trenirate. Shvatićete da su takve sportske discipline fantastične za vaše psihofizičko zdravlje. Pogotovo ako govorimo o boksu i njegovim modalitetima. Ukoliko ste vlasnik/ca personalizovane FitPass kartice, sasvim smo sigurni da ćete pronaći ili ste pronašli odgovarajući sportski objekat u vašoj blizini (bez obzira da li je u pitanju mesto stanovanja ili radno mesto) koji će vam pružiti kvalitetne časove boksa. U nastavku pročitajte zašto i zbog čega je ova disciplina postala planetarno popularna u svim krajevima sveta.

 

Šta je boks?

 

Zovu ga još i plemenitom, a ne samo borilačkom veštinom. I to sa pravom. Naime, osim što je intenzivan sport, on je ujedno i umni sport, gde protivnici ne samo tokom meča, već i mnogo pre njega razrađuju svoje i tuđe taktike i naredne poteze. Osnove boksa su prilično jednostavne. I u amaterskom i u profesionalnom boksu, borci ili bokseri izbegavaju udarce protivnika (primiti ih što manje), a istovremeno pokušavaju da isto njemu zadaju taktički udarac. Jedan meč traje u tri runde po tri minuta gde broj rundi zavisi od toga da li je u pitanju amaterski ili profesionalni. Ukoliko ste zagrejani za ovu disciplinu, a ne znate odakle da krenete sa njenim vežbanjem, sve o boksu upravo možete naučiti kad direktno uđete u ring. Tako ćete (uz pravo usmerenje i uz pravog trenera) naučiti sve o tehnikama i udarcima u boksu. U skladu sa svetskim pravilima, do sada je definisano 12 kategorija u zavisnosti od težine takmičara, a postoji čak sedam mogućnosti za završetak meča. Ujedno, sudija u ringu je jedino lice koje se pored takmičara za vreme borbe sme nalaziti u ringu.

 

Zbog čega je ova disciplina toliko atraktivna ne samo muškarcima, već i ženama?

 

Boks-trening za početnike se bazira prevashodno na izgradnji snage, gde se postepeno pojačavaju vežbe, kao i sparinzi s ciljem unapređenja koordinacije, brzine i izdržljivosti takmičara. Polazeći od pogrešne pretpostavke da je boks kao takav agresivan sport, on je i te kako prilagodljiv ne samo muškarcima, već i lepšem polu. Naime, on je spoj kardio, treninga snage i mentalnog treninga. Naučno je dokazano da svakodnevno 10-minutno udaranje u vreću ili intenzivno sparingovanje dovodi do lučenja seratonina i endorfina, odnosno hormona sreće. Nežniji pol će putem boksa značajno smanjiti masne naslage i zategnuti telo, a istovremeno će podsticati sebe i svoje prijateljice za treniranjem ove borilačke veštine.

 

Koristi od boksa

 

Nećemo pogrešiti ako kažemo da su prednosti boksa brojne. Boks kao intenzivna disciplina aktivira sve mišiće u telu, jer se podjednako aktivira kako gornja muskulatura, tako i noge koje su konstantno u pokretu. Brzo topljenje kalorija je još jedna prednost, jer su stručnjaci dokazali da boks topi 15 kalorija u minuti, gde se istovremeno povećava izdržljivost srca i pluća. Opuštanje i smanjivanje nakupljenog stresa je još jedna od prednosti boksa, a vremenom borac dobija na samopouzdanju i povećanju energiju za bilo koju drugu aktivnost. Istovremeno, raste i motivacija za sve ostale segmente u životu. Sam trening boksa ne zahteva veliku pripremu u smislu preterane opreme, dovoljne su vam dobre rukavice, odličan trener i dobra volja. Baš zbog momenta poštovanja protivnika i same igre, ovaj sport se svrstava u plemenitu veštinu. Njegove varijacije – kardio boks i šah boks su već odavno postale planetarno poznate discipline, pogotovo što aktiviraju mentalni aspekat i snagu uma.

 

Najbolji boks klubovi na teritoriji Beograda i Novog Sada u sklopu FitPass sistema

 

#1 Boxing House (Zvezdara, Bulevar kralja Aleksandra 238, Beograd)

 

Osnovan je 2017. godine u saradnji sa renomiranim trenerima iz sveta borilačkih veština sa ciljem da svoja znanja i iskustva podele sa onima koji žele da nauče boks. Cardio boxing je osnova programa treninga u ovom beogradskom sportskom objektu, a svaki trening je prilagođen fizičkoj kondiciji i snazi vežbača. Jedan trening traje od 60-90 minuta.

 

 

#2 Kik boks klub Novi Beograd (Novi Beograd, 20. oktobar bb, Beograd)

 

Osnovan daleke 2006. godine, do sada je prikupio velika priznanja i uspehe kako na nacionalnom, tako i na svetskom nivou. Ovaj kik boks klub je član KBS Srbije, kao i KBS Beograda. Cilj samog Kluba jesu svakako bolja kondicija, napredak u svakom segmentu ove discipline, timski duh i rad, kao i stvaranje kvalitetnih takmičara koji su ovaj sport prihvatili sa jednakom strašću kao i njihovi treneri.

 

 

#3  F.I.T. Community (Palilula, Vojvode Dobrnjca 18, Beograd)

 

Visoke ocene i pozitivni komentari za ovaj sportski objekat su dovoljan pokazatelj zašto je ovaj palilulski klub među omiljenim za korisnike FitPass kartice. Intenzivni treninzi boksa, kik boksa, kao i funkcionalni treninzi su dovoljan razlog da ih posetite, jer ćete za veoma kratko vreme postići najbolje rezultate za sebe i svoje zdravlje.

 

 

 

#4 Fitbox (Limani, 1300 Kaplara 3, Novi Sad)

 

Ono po čemu je Fitbox prepoznatljiv jeste individualni pristup svakom čoveku. Na osnovu rezultata testiranja, ovaj fitnes centar usmerava svakog vežbača na odgovarajući program ili pakete koji će mu doneti najbolje rezultate shodno njegovom cilju. Kako za decu, tako i za odrasle su kreirani različiti treninzi, a među njima i treninzi rekreativnog boksa koji podižu mišićnu formu, dovode do zdravog gubitka telesne mase i omogućavaju zabavu.

 

Bez obzira da li pored boksa trenirate neku drugu discipline (bilo da ste u tome profesionalac ili se rekreativno njom bavite), postoji mnogo načina pomoću kojih vam trening neće biti dosadan, čak i kada niste motivisani za njim:

#1 Postavite konkretan cilj u vežbanju

Svakako da ciljevi doprinose većoj motivaciji i želji da trenirate. Najbolje da bude merljiv i konkretan. Bitno je da znate zbog čega ulažete toliki trud, ali uvek prvo pođite od svojih potreba i preferencija. Pre svakog treninga isplanirajte da uradite vežbu kojom ćete dopuniti vaš odlazak u sportski centar. Na primer, gledajte da 5 minuta trčite na traci ili da uradite još jednu seriju podizanja tegova. Tako ćete motivisati sebe da što pre i kvalitetnije dođete do zacrtanog cilja.

#2 Trenirajte sa prijateljima

Svi ovi ciljevi će biti dostupniji ukoliko imate nekog da vas podržava u tome. Uvek je lakše kada pored sebe imate nekog sa istim ciljem ili koji će vas terati da radite više i bolje. Ukoliko ste, ipak individualac, možete ’’angažovati’’ vama blisku osobu da prati vaše rezultate i možda vam predloži novu sportsku aktivnost.

#3 Isprobajte nove sportske discipline

Da li ste čuli za korfbol, skvoš i kangoo jumps? Sve to možete testirati sa vašom FitPass karticom i tako probati sve ono što inače ne biste stigli ili mogli na nekom drugom mestu ili u nekom drugom momentu. Ukoliko ste ljubitelj pilatesa ili joge i to kombinujete sa teretanom, pokušajte da od 3 treninga nedeljno jedan posvetite baš ovim aktivnostima.

Leave a Reply

Your email address will not be published.