Iron 20 Godina Todor Milivojevic 99 (1)

Iron Republic – više od teretane: intervju sa osnivačem Bojanom Lepojevićem


U svetu fitnesa koji se iz godine u godinu menja, sa trendovima koji dolaze i prolaze, retko je pronaći priču koja je toliko autentična, dosledna i izgrađena na stvarnoj zajednici kao što je to slučaj sa Iron Republic-om. Iza ovog prepoznatljivog lanca teretana stoji Bojan Lepojević – neko ko je iz prve ruke posmatrao razvoj fitnes scene kod nas, od foruma i prvih debata, do današnjih premium prostora u koje vežbači dolaze sa jasnim ciljevima, ali često i ostaju zbog duha zajedništva. U ovom intervjuu, Bojan nas vodi kroz razvoj Iron Republica, ličnu bodibilding priču, vrednosti koje ga vode kao preduzetnika i trenera i saradnju sa Fitpassom koja je deo njihove svakodnevice.


Kako je nastala ideja za Iron Republic?

Od neke 2005. pojavili su se fintes forumi, gde se formirala određena fitness zajednica. Vremenom je ona evoluirala na društvene mreže, ali je bila više usmerena na individuama, a taj osećaj zajednice se polako gubio. Ako bih morao da definišem ideju za nastanak, onda je to bila želja da povežemo ljubitelje dobrog vežbanja, ovog puta ne samo virtuelno. Da li smo tada razmišljali o lancu – nije da je falilo ambicija, ali je bilo prioritetnijih stvari za uraditi.

Koja je bila prva lokacija i kakav je bio početak?

Prva lokacija je bila u Bulevaru Despota Stefana, na Paliluli (ili popularno rečeno kod 29.og), a početak relativno skroman. U samom startu smo znali da moramo ponuditi pristojne uslove, a jasno nam je bilo da ćemo morati ići na kompromise (guma nije bila neophodna na celom podu, ventilacija se krpila u hodu i prema rastućim potrebama, sprave su bile tada polovne – bilo je najbitnije da je sve to funkcionalno za dobar trening). Funkcionalan prostor je bio pod moranje, a našu snagu smo videli u znanju i iskustvu, kao i povezanosti sa širom zajednicom. Čvrsto smo verovali da ćemo uspeti da privučemo ljude sa sličnim interesovanjima, a usput smo učili načine kako da to postignemo, jer je usaglašavanje raznih interesa možda i najzahtevniji deo… bilo ko sa dovoljno novca može uvek otvoriti dobroopremljenu teretanu, to je sigurno.

Kako biste opisali filozofiju Iron Republica? Šta je ono po čemu želite da vas ljudi prepoznaju?

Priča se nekako nadovezuje na prethodno pitanje. Sa pojavom prvih influensera, po mrežema su počele da se pišu svakakve neistine, do te mere da ne znaš čemu da veruješ (svaka sučajnost sa današnjim medijima je sasvim slučajna), a naša misija je bila da budemo nekakav svetionik. Na forumima smo vodili debate, tako da se lako dolazilo do argumentacije i prave strane priče. Na mrežama te neko samo blokira i ljudi ostaju uskraćeni za informacije. Volim da verujem da nas po tome i prepoznaju, kao mesto gde se dobro vežba i odakle ljudi mogu da nauče ako žele. Pregršt dobrih rezultata na raznim takmičenjima, bodibildinga i powerliftinga, kao i prepoznatljivost trenera i takmičara sa foruma, je davalo dobar argument da ne pričamo napamet.

Šta je to što vaše vežbače čini posebnima?

Bilo bi nezahvalno da pričam u ime ljudi koji plaćaju za našu uslugu (“svi smo jedna familija”), statistika i povratni komentari govore u prilog tome da su naši vežbači prilično posvećeni. Naravno, ciljevi i razlozi, pa i same potrebe za fizičkom aktivnosti su jako različite i ako je tu uvek neka ekipa koja vas bodri svaki put da pogodite neki PR ili nesebično pomaže da to ostvarite, dozvoliću sebi da kažem da takve zajednice sigurno postoje u Ironu. Bilo je i komentara da smo sekta, ali to je svačije pravo da bira sredinu i atmosferu kakva mu najbolje odgovara. Mi se sigurno ne trudimo da svima udovoljimo, jer to nikada nije uspešna opcija.

Na šta ste najviše ponosni kada pogledate gde je Iron Republic danas?

Prilikom otvaranja prve lokacije, 2015. godine, na jednom sastanku se podiglo pitanje od strane jednog vlasnika teretane, koje mi je tada bilo pozitivan izazov, a danas sjajan materijal za rubriku “je l sam vam rekao” – “Je l oni stvarno misle da mogu da naprave neku priču sa ovim bilderajem?” Verovatno potaknut našim energičnim i optimističnim pojašnjenjem koncepta i onoga što želimo da uradimo. Da li smo znali gde ćemo biti – to sigurno niko nije pomišljao, ali smo znali da trebamo da učimo, da rastemo zajedno sa poslom i da su za svaki uspeh potrebni ljudi. Bilo je potrebna velika upornost i vera (a bilo je i teških trenutaka) i da se držimo početnih principa i da će sve posredno morati da dođe. Izvodjio bih dva slogana koja su nas pratila “Znanje se množi deljenjem” i “Razmišljaj veliko”.

S obzirom na to da se širite i rastete, sa poslednjim Iron Voždovcem – šta korisnici mogu da očekuju u narednom periodu?

Konačno jesmo u prilici da od samog početka ne pravimo bilo kakve kompromise u pogledu uslova, što želimo da ljudi prepoznaju na Voždovcu. U logističkom i infrastrukturnom smislu smo dosta napredovali, te je postojala dobra motivacija da postavimo novi standard, od svlačionice, do same opreme i mašina. Za dobro vežbanje, dobru energiju i atmosferu, opremljenost celog prostora nije ključan, to su neke druge stvari… ali ne vidim razlog zašto to ne bi bilo moguće i u premium objektima. Ne bih istrčavao sa daljim planovima, to je uvek pokretna meta, sigurno je samo da će biti visoka.

Kako ste ušli u svet bodibildinga i takmičenja?

Rekao bih da odrastanje uz Švarcernegera, Hulk Hogana, Himena i drugih, može dati prilično precizan odgovor.

Šta je ono što ljudi najčešće pogrešno percipiraju kada se radi o bodibildingu kao sportu?

Razni mitovi, kao i uvek: uvek postoji neki lek/tableta, štagod, koji će odmah instant napraviti željeni rezultat.

Koji su ključni principi discipline i rutine koje takmičarski bodibilding zahteva – i koliko su oni primenljivi i van sporta?

Disciplina i rutine su sigurno najznačajniji faktor kada su takmičenja u pitanju, a one su deo karaktera, deo svakodnevnog života, tako da su prilično primenjivi.

Na koji način vas je bavljenje ovim sportom oblikovalo kao osobu – i kao preduzetnika?

Možemo pričati o karakteru, a njega je potrebno testirati i oštriti. Pored discipline, potrebno je i veliko strpljenje, a ta dva čine čuda, u svakom smislu i na svim poljima.

Već dugo ste deo Fitpass porodice. Kako vidite ovu saradnju i šta vam je najvažnije u tom partnerstvu?

Za Fitpass mogu reći da je svojevrsna platforma i pruža fleksibilan način ljudima da izaberu svoje sportske aktivnosti. Samim tim da Fitpas korisnici biraju Iron u velikom procentu, navodi da je saradnja na visokom nivou. Kao i u svakom partnerskom odnosu, bitno je da postoji podrška i da čujemo jedni druge, a i da planove postavljamo na takav način da svima budu na korist.

Kako korisnici reaguju na mogućnost da vežbaju u Iron Republicu kroz Fitpass? Da li primećujete da je to dodatna vrednost za vas i njih?

Da ne koristim argumente broja vežbača, poslužiću se povratnim informacijama koji nam korisnici ostavljaju na Fitpass profilu. Svaki komentar je pažljivo sagledan i tamo gde je postojala mogućnost, uvek smo se trudili da popravimo utisak i na taj način da dalje rastemo. Naravno, uvek bude zamerki i na račun pravila i procedura sa kojima računamo da neće svima biti po volji.

Za kraj – ako bi morali u jednoj rečenici da opišete Iron Republic korisnicima koji ga još nisu probali – šta biste im rekli?

Bez obzira na vaše ciljeve, Iron je mesto gde sigurno možete da ih ostvarite, sa dobrom voljom dođe i način. Da ovo ne bi bila reklama – bitnije i od vežbanja u Ironu je to da nađete fizičku aktivnost kakva god ona bila, da u njoj uživate i koja vam omogućava kontinuitet. Da li je to Iron, neka druga teretana, basket, plivanje, šetanje, to je ipak sekundarno.


Iron Republic je izgrađen bez prečica, sa vizijom koja nikada nije podrazumevala samo sprave i prostor, već ljude, iskustvo i poverenje. Kroz takmičenja, bodibilding, poslovne izazove i širenje mreže, Bojan i njegov tim ostaju verni principima na kojima su krenuli. I kako sam kaže – možda nije važno gde vežbate, ali kada jednom uđete u Iron, brzo postane jasno zašto su mnogi ostali.

Hvala, Bojane, na razgovoru za Fitpass blog i hvala Iron Republicu što je deo Fitpass mreže još od samog početka. Hvala celoj ekipi što svim vežbačima – pa među njima i Fitpass korisnicima – svakodnevno omogućavate to neponovljivo iskustvo, koje nije samo teretana, već prostor znanja, discipline, zajednice i strasti prema vežbanju.


Jedna članarina, neograničene mogućnosti


FitPass vam omogućava pristup sportskim centrima, teretanama, bazenima. Isprobajte jogu, ples, kuglanje i mnoge druge discipline po ceni od samo jedne mesečne članarine.

Pretražite objekte iz našeg sistema


Pronađite objekat u blizini posla, kuće ili fakulteta.

Popusti


Olakšajte sebi vođenje zdravog života! Uz FitPass članarine ostvarujete mnogobrojne popuste u restoranima zdrave hrane, na kupovinu sportske opreme i suplemenata, lekarske i nutricionističke preglede i još mnogo toga drugog.

Pogodnosti za kompanije


Pružite svojim zaposlenima mogućnost rekreacije i unapredite svoje poslovanje po specijalnim pogodnostima.