Employer Branding

Employer branding – Značenje, aktivnosti i strategija za unapređenje


Employer Branding je po definiciji proces promovisanja kompanije kao poželjnog poslodavca čiji je cilj da od biznisa napravi brend koji će privući i zadržati zaposlene.

Međutim, Employer Brending je mnogo više od toga, pogotovo danas kada je važnije nego ikada naći kvalitetne ljude koji će unaprediti firmino poslovanje i koji neće otići čim im se ukaže prva bolja prilika.

Za sve ovo je važno kreirati kompanijsku kulturu i vrednosti.

Dakle, cilj Employer Branding-a je da se stvori kod zaposlenog želja da se zadrži u firmi u kojoj radi.

Employer branding strategija

  1. Pre nego što kreneš u kreiranje strategije, važno je da izvršiš analizu trenutne situacije u kompaniji i da utvrdiš koja su glavna obeležja poslovanja. Nakon toga, postavi jasne i merljive ciljeve koje ćeš kasnije koristiti za praćenje uspeha strategije.
  2. Razvijanje i komuniciranje poruke brenda: Nakon što se utvrdi trenutna situacija i postave ciljevi, sledeći korak je razvijanje brend poruke koja će biti temelj strategije. Ova poruka mora biti jasna, konzistentna i odražavati vrednosti i kulturu kompanije. Nakon razvijanja poruke, važno je definisati kanale komunikacije kojima će se poruka širiti.
  3. Korišćenje različitih kanala komunikacije: Komunikacija je ključna za uspeh employer branding strategije, zato je važno iskoristiti različite kanale kako bi se poruka širila. Aktivirajte se na društvenim mrežama, organizujte događaje, povežite se sa zaposlenima na internim kanalima komunikacije, i ukoliko budžet to dozvoljava iskoristite različite online platforme i medije za promociju.
  4. Analiza i prilagođavanje strategije: Kao i kod bilo koje druge strategije, važno je redovno pratiti uspeh i meriti postignute rezultate. Nakon nekog vremena, osetićeš kako kompanija diše, koja strategija odgovara, a koja ne, i moći ćeš da prilagodiš strategiju u skladu sa tim.

Ključni elementi uspešnog employer brandinga

Elementi Uspesnog Employer Brandinga
  • Jasan i autentičan brend – Brend treba da bude autentičan i da odražava stvarne vrednosti i kulturu organizacije.
  • Transparentna komunikacija – komunikacija sa zaposlenima i potencijalnim kandidatima treba da bude transparentna i otvorena.
  • Razvijanje i unapređenje korporativne kulture – uspešan employer branding ne zavisi samo od spoljne percepcije kompanije, već i od stvarne kulture i vrednosti organizacije. Kompanija bi trebalo da se fokusira na razvijanje i održavanje kulture koja podstiče timski rad, inovativnost i lični razvoj zaposlenih.
  • Benefiti za zaposlene – kompanija bi trebalo da ponudi različite benefite za svoje zaposlene, koji će ih inspirisati i motivisati. To mogu biti fleksibilni radni sati, plaćeno odsustvo, zdravstveno osiguranje, sportski benefiti, edukacija, razvojni programi, i drugo…

Svi ovi elementi doprinose pozitivnom employer brandingu i pomažu u privlačenju i zadržavanju kandidata.

Employer branding aktivnosti

  1. Organizacija događaja za zaposlene i zajednicu – Poput godišnjih proslava, team building aktivnosti, humanitarnih događaja, i drugih, kako bi ojačali svoju kulturu i povezali se sa zaposlenima i lokalnom zajednicom. Ovi događaji će pomoći u izgradnji pozitivne reputacije i poboljšanju imidža organizacije.
  2. Saradnja sa obrazovnim institucijama i stručnjacima – Organizacije mogu sponzorisati obrazovne programe, učestvovati u stručnim seminarima i predavanjima, i drugim aktivnostima koje poboljšavaju vidljivost organizacije.
  3. Interni programi za obuku i razvoj – Interni program obuke i razvoja zaposlenih koji pomaže u unapređenju veština zaposlenih i njihovom ličnom razvoju. Ovo može uključivati online kurseve, seminare, radionice, mentorstva…
  4. Društveno odgovorno poslovanje – Ovde mislimo na donacije i volontiranje za humanitarne organizacije, smanjenje ekološkog uticaja, podršku lokalnoj zajednici, i drugo.

Fitpass kao alat za poboljšanje employer brandinga

Fitpass je platforma koja omogućava tvojim zaposlenima pristup najboljim sportskim centrima, teretanama i bazenima u Srbiji.

Fitpass može biti koristan alat u poboljšanju employer brandinga na nekoliko načina:

  1. Poboljšanje dobrobiti zaposlenih – Korišćenje Fitpass-a može doprineti poboljšanju zdravlja zaposlenih i smanjenju stresa, što može dovesti do povećanja produktivnosti i smanjenja stope odsustva. Kao rezultat toga, organizacija se može promovisati kao mesto koje brine o dobrobiti svojih zaposlenih.
  2. Pozitivno radno okruženje – Omogućavanje zaposlenima da koriste Fitpass kao alat za poboljšanje njihovog zdravlja i blagostanja može dovesti do stvaranja pozitivnog radnog okruženja. Zaposleni će se biti više motivisani i zadovoljniji, što može pozitivno uticati na atmosferu na radnom mestu.
  3. Tim bilding aktivnosti – Fitpass je i alat za povezivanje zaposlenih kroz tim bilding aktivnosti. Možeš organizovati timske dogadjaje koji uključuju upotrebu Fitpass-a, poput malog fudbala, basketa, časa joge, kuglanja, i mnogih drugih aktivnosti koje mogu doprineti stvaranju pozitivnog timskog duha i saradnje.

Ako želiš da saznaš više o tome kako Fitpass može pomoći tvojoj firmi, popuni kratak formular ispod. Naš tim će se javiti sa svim potrebnim informacijama.

"*" indicates required fields

Ime i prezime*

Zaključak

Ukupno gledano, employer branding je važna stavka ako tvoja firma želi da privuče i zadrži kvalitetan kadar. Kroz jasno definisanu korporativnu kulturu i autentičan brend, možeš da izgradiš reputaciju poželjnog poslodavca i privučeš talente iz svog sektora.

Fitpass doprinosi dobrobiti zaposlenih stvaranjem pozitivnog radnog okruženja, pomaže povezivanju tima kroz tim bilding aktivnosti, ali daje i dodatni benefit za sve tvoje zaposlene. Koristeći Fitpass zaposleni brinu o svom zdravlju, smanjuju stres fizičkom aktivnošću, i samim tim postaju produktivniji i zadovoljniji na poslu.

Često postavljana pitanja

1. Kako možemo izmeriti uspeh naše employer branding strategije?

Uspeh employer branding strategije se može izmeriti kroz povećanje broja kvalitetnih aplikacija za posao, povećanje stope zadržavanja zaposlenih, poboljšanje angažovanosti i zadovoljstva zaposlenih, kao i kroz povećanje pozitivne percepcije brenda u javnosti.

2. Koje su najčešće greške koje kompanije prave prilikom kreiranja employer branding strategije?

Neke od najčešćih grešaka na koje nailazimo u kreiranju employer branding strategije su nedostatak autentičnosti i jasnoće brenda, ignorisanje kulture i potreba zaposlenih, nedostatak transparentnosti u komunikaciji, nedovoljno prilagođavanje digitalnim trendovima i nedostatak konzistentnosti u implementaciji strategije.

3. Kako možemo unaprediti našu employer branding strategiju kroz društvene mreže?

Društvene mreže se mogu koristiti za unapređenje employer branding strategije kroz kreiranje autentičnog sadržaja koji odražava vrednosti i kulturu kompanije, aktivno angažovanje i interakciju sa potencijalnim i postojećim zaposlenima, kao i kroz korišćenje specifičnih funkcionalnosti platformi za promociju brenda i poboljšanje vidljivosti.

4. Kako Fitpass može doprineti employer branding strategiji naše kompanije?

Fitpass može doprineti employer branding strategiji tvoje kompanije kroz unapređenje dobrobiti i zdravlja zaposlenih, kao i kroz stvaranje pozitivnog i zdravog radnog okruženja, što može pomoći u privlačenju i zadržavanju kvalitetnih kadrova.


Jedna članarina, neograničene mogućnosti


FitPass vam omogućava pristup sportskim centrima, teretanama, bazenima. Isprobajte jogu, ples, kuglanje i mnoge druge discipline po ceni od samo jedne mesečne članarine.

Pretražite objekte iz našeg sistema


Pronađite objekat u blizini posla, kuće ili fakulteta.

Popusti


Olakšajte sebi vođenje zdravog života! Uz FitPass članarine ostvarujete mnogobrojne popuste u restoranima zdrave hrane, na kupovinu sportske opreme i suplemenata, lekarske i nutricionističke preglede i još mnogo toga drugog.

Pogodnosti za kompanije


Pružite svojim zaposlenima mogućnost rekreacije i unapredite svoje poslovanje po specijalnim pogodnostima.